Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Lena - 24 november 2011 21:51

 


Höst eller vinter?

Vanligtvis har vi riktig snö nu. Snö som kommit och gått och snö som ligger kvar. Men i år har det inte fallit en endaste flinga just här. Så jag vet inte om det känns som en lång höst eller kanske möjligtvis en mycket tidig början på vintern.


Inte sörjer jag! Jag hör runt omkring mig hur man tjatar om detta mörker och hur ljust och fint det blir med lite vit snö. Javisst blir det ljust men egentligen är det lika kolmörkt kl 18.00 vare sig vi har snö eller inte.


Bor man i norrland så kommer snön i alla fall först som sist och en vacker dag är det bara att ta på sig grova kängor, mössa, ylletröja, vantar och allt vad man kan för att inte frysa ihjäl. Fram med spaden och skotta tills ryggen värker.


Fast  lite mysigt är det nog kanske ändå...


I morgon ska jag plocka fram ljusstakar, ta lite glögg och pepparkakor. Då kommer nog vinterkänslan så sakta.


Till dess, ha det så gott i höstmörkret!

Lena 



Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards