Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Lena - 29 maj 2011 20:37

 

Trädgårdsmässa i Medelpad på Eon-arena.


Mats Asplund från "Pelargonfönstret" berättade lite om pelargoner, deras ursprung och om hur nya sorter uppkommer. Mycket intressant för mig och min kompis Diana, som också har denna märkliga pelargonpassion.


 

Några kända och några okända av alla de 15 000 olika arter av pelargoner som finns. Till och med några vilda arter från ursprungslandet Sydafrika fick oss att klämma, känna och lukta. Faktiskt också smaka på somliga. Tro det om du vill!


 

Jag köpte en stjärnpelargon som heter Kelette. Den är stilig, annorlunda, enkelblommig och tål därför regn mycket bra. Tur en sån här dag:)


 

Föll dessutom för doftpelargonen Lemon Queen. Härlig och frisk doft!


 

Lilla skottet Saga kommer förhoppningsvis få rosa blommor med vit uddkant. Spännande! En ny sort.


 

Min kompis Diana köpte en sort som heter Mallorca......


 

.... en med limefärgade och läckra brokbladiga blad som heter Elmsett och dessutom...



.... en för oss speciell hängpelargon, vilka jag fick skott av.


Naturligtvis fick hon skott av mina också. Delad glädje är dubbel glädje!


En härlig stund på trädgårdsmässan! Fick skärpa mig för att inte köpa ALLT!

Pelargonfröken Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards