Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 17 maj 2011

Av Lena - 17 maj 2011 22:17

 

Silversmide, eller paradiset som vi också kallar vår silversmedja på Midälvagården utanför Sundsvall.


Så ljuvligt att få jobba med händerna och låta tankarna stilla vandra i sina egna banor allt medan skrattet och en varm stämning ligger tryggt runt omkring. Bäddar in.


    

Vår tålmodiga lärare och mäster, Christina. Hon kan det här med silversmide och löser alla våra svåra problem som vi bara inte kan få till. Lätt som en plätt!



Gunilla löder på sitt tjusiga armband.  Nog är det petigt och tålamodsprövande att löda samman små silverringar till ett armband kan jag lova. Precis vad Gunilla gillar, monotont arbete. Ett helt löpande band av små silverringar på rad kanske vore något Gunilla?

     

- Va?

- Nej, jag bara skojar. Men du har kollosalt bra tålamod, vilket jag saknar ibland.


  

Den andra Gunilla, eller Gia som hon också kallas. Har faktiskt för kvällen tillverkat sin första ring. Mycket snygg! Tyvärr är det inte den hon visar här.


Det vi dock kan se är hennes silverbok, med värdefulla anteckningar och skisser i. En riktig silverskattkista.


Nu ska jag lägga igen ögonen och drömma silverdrömmar om min egen framtida silversmedja. Godnatt! 

Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards