Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Lena - 28 april 2011 22:18

 

Läste i lokaltidningen om en björn som härjat bland bikupor här i trakten. Antagligen var det en bjässe eller så var det två stycken stod det att läsa. Burr!


Här kikade vi till våra grannbikupor när vi var på promenad. Ingen björn hade varit där och rumstrerat om och ingen kom släntrandes förbi när vi var där på besök. Tack och lov!


Våra stora rovdjur i all ära, spännande djur som vi ska värna om och som väcker mitt intresse. Dock är jag inte så nyfiken så jag vill ha dem in på knutarna, fast det vet väl de antagligen inte om så vad vet man.... Hux flux, så kanske man har en björn i hönsgården. Vilken överraskning när man kommer för att servera familjen Höns deras frukost. Gulp!


Lena




Av Lena - 28 april 2011 08:23

 


Grattis min lilla älskling Mira, som fyller 9 år idag!


 

Dagen ska firas i stugan med bland annat farfar som är världens snällaste, tycker Mira. Där kan man göra lite som man vill,  som ni kan se....


 


Naturligtvis blir tuppen Karlsson och tant Berg inbjudna till kvällens kalas därhemma. De är ju också favoriter!


En skön dag i solen ska vi ha! Hoppas ni också får det!

Matte Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards