Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Lena - 13 februari 2011 18:31

    

Ers Majestät Konungen!

Står länge mitt i vägen och bara studerar oss..... Lugnt och stilla. 

- Ska ni eller jag bli den som förflyttar sig?


Varje gång vi åker till stugan hamnar vi mitt i naturen och får för det mesta skåda älgar, rävar, skogsfåglar eller fjällvråk. I somras konstaterade man att där gått en björn. Gulp!


Denna dag fick vi vänta på sammanlagt 4 älgar innan de klev av vägen.



 

Ers Majestät känner sig besvärad av vår närhet och påflugenhet och spatserar sakta men säkert ut i skogen och djupsnön.


  

Bakom skyddande träd och grenar, strax intill vägkanten, står vår älg och väntar på att vi äntligen ska passera, så vägen åter kan bli estrad och hans egen röda matta. Betydligt enklare sätt att ta sig fram på en plogad väg förstår vi efter det sista snöovädret, som nästan knäckte såväl människa som djur.


     

På sjön låg snön som vågor ovanpå isen efter stormen och vi undrade stilla: När blir det vår?


Så är det mitt i naturen. Vackert och majestätiskt!

Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards