Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 26 september 2010

Av Lena - 26 september 2010 14:05

 

Söndagseftermiddag!


Söndagseftermiddag och min arbetsplats är förflyttad till parkettplats på vår altan där solen värmer både kropp och själ.


Varm i hjäratat blir jag också av att få ta del av mina elevers arbeten.


Jag skriver:

Jag ser att du skriver med mellanrum mellan orden.

Jag ser att du skriver på raderna.

Jag ser att du skriver med små tydliga bokstäver.

Jag ser att du börjar dina meningar med stor bokstav och slutar med punkt.

Jag ser att du har funderat.

Jag ser att du gör ditt allra bästa.

Vad kan du förtydliga ännu mer nästa gång?


Jag tror att eleverna blir positivt förstärkta av det goda jag visar att jag ser i deras ibland mödosamma arbete. Jag tror att positivt bemötande gör att eleven vill göra samma goda arbete nästa gång samt kanske försöker höja sig snäppet ännu högre.


Jag tror på att förstärka det positiva. Min röda penna ligger gömd längst nere i en skräplåda. Var ligger din?


Fröken Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards