Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 15 september 2010

Av Lena - 15 september 2010 18:56

 

"Det ska finnas ordentliga hinder för huvudpersonerna. De ska gå igenom prövningar som förändrar dem." Katarina von Bredows


Ligger i sängen med min tillfällige kompis "Förkylning" och min kära lilla hund och läser Pedagogiska magasinet som damp ner i postlådan idag. Temat är kärlek och det finns ett och annat att läsa och fundera över.


Allt från filosofer till journalister och författare ger sin syn på saken ur bland annat olika skolperspektiv. Intressant.


En artikel som fångar mitt intresse handlar om författaren Katarina von Bredows och hennes ungdomsböcker. Där kämpar huvudpersonerna med sig själva och de ungas förälskelser ställs på sin spets. Hon väcker min nyfikenhet.


Bättre sent än aldrig. Måste nog läsa en av hennes 9 böcker och kolla in prövningarna.


Till dess fortsätter jag med min nya bok av GW Persson "Den döende detektiven". Han utsätts också för stora prövningar efter att ha drabbats av stroke. Men lär han sig något av detta? Ja, det är frågan.


Dags för mig att lära mig något av mitt förkylningshinder.

Lena






Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards