Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Lena - 10 augusti 2010 22:15

 

Träffade en god vän igår och vi pratade om både ditten och datten över en kopp fika. Så trevligt! Tiden bara flög iväg....


Vi pratade bland annat om vad det ibland kan vara lätt att flaxa till och börja jämföra sig med andra. Vilket elände detta är! Varför i hela friden ska man göra det? Det leder så lätt till att man tar på sig stora "offerdräkten" och hamnar i en roll där man långsamt cirklar allt längre ner. Eller kanske man istället tar ut svängarna för mycket och hamnar i det blå....


Det är så lätt att jämföra sig med de som har något som synes bättre eller som är så mycket bättre på något och som man också gärna vill vara proffsig på. En liten del av någon annans hela verklighet kan kännas enorm och mycket lockande. Helt plötsligt blir man lätt missnöjd med sitt eget liv, trots att man egentligen mår så bra där.


 

Nej, i jämförelsens fönster ska man glutta in försiktigt. Jag vill inte bli ett offer. Jag vill leva mitt liv, som är bara mitt. På mitt sätt. Sitta på min brygga och flyga med mina vingar dit jag vill och dit jag förmår.


Tänk vad det är härligt att dela tankar och funderingar med en god vän. Det är ju värdefullt det!


Kram från fågelfröken Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards