Lilla Hönshuset

Alla inlägg under juli 2010

Av Lena - 7 juli 2010 21:48

 


Jag älskar mitt sommarSverige, eller heter det min Sverigesommar...


Allt det ljuvliga, fräscha och friska gröna i kontrast till havets blå! Jag kan aldrig se mig mätt på denna syn!


 


Här är den underbara utsikten från Högbondens fyr högt uppe på ett litet berg, på en ö i Höga kusten. Så vackert! Man ser hur naturen tar alla tillfällen i akt att få en smula fotfäste för att kunna leva och växa.


 

Det stora blå. Visst är jorden rund men här är det nog mer en synvilla som jag och min kamera skapar.


Hurra för älskade sommarSverigesommar!

Lena

Av Lena - 6 juli 2010 22:14

 

Ja, det ser ju väldigt grönt och fint ut i trädgårdslandet....

Riktigt friskt och frodigt lyser det när jag tar bort täckduken, som skyddat de små plantorna mot hönsens ilvilliga framfart bland rabatter och andra ställen där små dvärghöns kan finna njutning och annat smått och gott.


 

Men ve och fasa! Tittar man efter lite närmare så ser man att det inte är grönsaker och blommor som växer bäst där, utan mest av allt en massa MÖLLA....


Herregud, hur är detta möjligt? Vart ska jag börja i min rensning?Jag sliter mitt hår!!!


Kanske detta trots allt ska få bli familjen Höns eget lilla spa.....

Ja, det lutar nog åt det. Ska bara försöka rädda några salladsplantor och lite dill kanske.


Slarvmajan Lena

Av Lena - 6 juli 2010 17:47

 

Så kom han då äntligen hem! Med cykel från Graz!


Först kom cykeln och sedan kom sonen ut på perrongen. Ingen extra lång cykeltur men en flygtur och en tågtur med cykel den sista biten.


Med en favoritcykel tillverkad i Österrike, Graz, klev han ut i Sundsvall som nyutbildad diplomingenjör i industridesign.


Jag säger bara grattis!

Lena

Av Lena - 5 juli 2010 21:02

 

Hurra, vad roligt!


Nu har jag en ny kamera. Håller på att lära mig lite nya finesser. Undrar bara hur jag ska få in filmsnuttarna här?????


Tur att sönerna är hemma......


Lena


Av Lena - 5 juli 2010 10:05

 

Efter en underbar helg i stugan med glada ungdomar, grillning, massor av sol och bad, några fler myggbett och dessutom en och annan firre, så har jag landat hemma igen under några dagar. Tvättmaskinen går varm och trädgårdslandet ska få sig en duvning.


Men sedan blir det kameraspaning i Birsta city. Längtar efter en ny kamera som inte ska hamna i händerna hos någon tjuv.


Lena


Av Lena - 2 juli 2010 18:15

  

Förbaskat arg på liten lömsk tjuv som stal min kamera ur Olivias väska på "Peace and Love" festivalen. Vad tusan hade den unga tjejen där att göra? I väskan alltså! Synd att Olivia inte hann få tag i henne!


Försäkringsbolaget vill ha en självriskavgift på 1500 kronor och kameran värderades för strax över. Suck!


Har iallafall lärt mig att kameror ska tömmas ofta, för att kort inte ska försvinna i exempelvis klåfingriga tjuvars händer. Tvi för tjuvar!


En sjutusansförbaskat arg Lena!!!!!

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Skapa flashcards