Lilla Hönshuset

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Lena - 1 juni 2010 19:55

 

Tomma klassrum är tråkiga klassrum!

Det finns inget så tråkigt som ett tomt klassrum eller en tom skola. Det känns så otroligt ödsligt! Det är barnen som fyller varje liten vrå med liv och rörelse.


Extra tomt blir det nu i slutet av skolåret när vi börjar tömma skåp, lådor, fönsterbänkar, väggar och bord på alla saker som ska hem eller plockas undan för en tid.


När jag står där i min ensamhet i klassrummet och vrider och vänder på saker , reflekterar och plockar, så brukar jag ta mig en funderare:

Hur känns det att vara elev här? Blir jag sedd och får jag det stöd jag behöver för att lära mig på allra bästa sätt? Möter jag respekt för den jag är? Har jag en bra plats? Blir jag en nyfiken elev här?


Nyttigt att ta ett elevperspektiv ibland. Sätta sig ner på någon annans stol och ta sig en funderare.....


Skulle jag vilja ha mig själv som lärare?


Fröken Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards