Lilla Hönshuset

Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 9 januari 2010 00:16

Jag vill inte!


Jag vill inte ha magsjuka.

Jag vill inte.


Städar toan en gång till.

Byter handdukar.

Torkar av handtag och kranar.

Tvättar.

Städar toan igen.

Vitpeppar...


Jag vill inte!

Lena

Av Lena - 7 januari 2010 22:46

 


Vår alldeles nya, lilla, minsta, söta släkting Frida 1,5 månad.

Så underbart att få låna!



Välkommen till världen Frida!

Grattis Mattias, Anna, Liam och Pontus!

Och farmor och farfar förstås....


Önskar gammelmoster Lena och hela familjen.

Av Lena - 6 januari 2010 18:27

 

Jag är mamma.

Ibland blir det för stor sak av mammigheten. Jag vet.

Jag övar mig i att vara mindre mamma. Det är rysligt svårt!

Jag är mamma!

Det går inte över.


Idag for pojkarna hem till sitt och sina liv i Gävle och Österrike. Jag är så stolt och glad för deras skull. Men innerst inne längtar jag tills de kommer hem igen....

Tur att vi fortfarande har Olivia hemma.


Jag är mamma!

Lena

Av Lena - 5 januari 2010 20:40

Tog en och annan sväng idag:

- en sväng i duschen, för att fräscha

- en sväng på jobbet, för att ställa i ordning inför första skoldagen

- en sväng på stan, för att äta lunch med min toppenarbetskompis Anneli

- en sväng på affären, för att handla middag till underbara familjen

- en sväng med lilla hunden, vilken blev kort för det var så himla kallt

- en sväng med stickorna, för att bli klar med min kofta


Sen var det inte så många fler svängar idag......


Jo, just ja. Jag svängde ju till med saxen och klippte luggen på hunden också. Nu kanske hon ser katterna som svänger sig runt henne!


Hej svängs!

Lena

Av Lena - 4 januari 2010 20:53

 

Nu är det vinter i Lilla Hönshuset!

Hönsen vill definitivt inte gå ut nu och tanken på att tillbringa goa och varma slödagar i deras bungalow i Nava Hill Resort känns långt, mycket långt borta.


Borta är minnen av pilgrimsfalkarnas djupdykningar ner mot, vad de trodde var, deras nya gourmetrestaurang fylld med små läckra kycklingar och borta är minkens nyfikna strapatser runt vår gärdsgårdstomt. Kråkorna väntar ivrigt på att snön ska försvinna så att de kan börja bygga på sitt bo igen och haren klarade sig förhoppningsvis ifrån stövaren som med ståndskall jagade den över stock och sten i vårt lilla paradis. Tyst är det på morgonen och man kan än så länge inte höra orrspelet som ekade över sjön eller småfåglarnas ungar i alla holkar. Knipan, ja var är den? Inte i Navarn iallafall. Och fiskgjusen, hur gick det med den? Vi såg en vinge av en död fågel i boet... Kommer de tillbaka till våren???


Tyst och lugnt är det i djurens Navarn. Kanske ett och annat knak från isen då men annars är det vinter i Navarn. Lilla Hönshusets bungalow är stängd för säsongen. Vi ser fram emot våren.....

Lena


Av Lena - 3 januari 2010 21:44

 

Nu ska här bli fiske av!


Nya krokar, mormyskor, som ska vara det som proffsen använder har köpts in idag. Nu väntar vi på sol och fina vinterisar. Det här ska bli spännande.


Se upp därnere i böljan blå!

Lena



Av Lena - 2 januari 2010 15:58

 

Japp! Nu är det dags igen att ta sig upp ur julledighetsslumret och börja röra på sig igen, så att de extra små tingen som lagt sig runt midjan får börja jobba.


Idag tog hela familjen en riktigt lång härlig promenad. Alldeles vitt var det och det knastrade under skorna när vi gick i skoterspåret och njöt av friska luften. En liten kaffetår och en bulle slank dock ner när vi satte oss och tittade på den del av ån som visade sig mellan is och snö.




Här vid kvarnen i Lövsätt skall strömstaren leva och bo men vi har aldrig lyckats se den, tyvärr. Otroligt vackert och fridfullt är det iallafall här.


Ett sätt att sköta om både sin kropp och själ!


Ett nytt år har börjat och jag ger inte nyårslöften men det känns som att jag har vilat ut, är redo och vill börja sätta igång igen. Nya insatser, kanske inte samma men för året nya och fräscha.


Lena

ps. Det är skönt att kura i soffan med en bra bok när man varit ute och promenixat.

Av Lena - 1 januari 2010 19:53

 

Tack för maten Håkan! Det smakade utsökt!!!

Jag, som faktiskt smet in, fick mersmak. I morgon vill jag fara och pimpla igen.


Hoppas på sol.


Lena

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards