Lilla Hönshuset

Alla inlägg under januari 2010

Av Lena - 19 januari 2010 21:03

 

Mira hittar alltid en stund som passar för en tupplur. Intervjuar man henne, säger hon helt fräckt:

-Hur skönt som helst! Prova!


Hon tar en extra tupplur på morgonen när vi andra masar oss upp i mörkret.

Hon tupplurar under tiden hennes frukost stressigt tillagas.

Efter frukosten tar hon ytterligare en stunds tupplur om man inte hinner bädda sängen först.

Hos farmor och farfar passar det utmärkt med en tupplur framför brasan.

En stunds kisspaus, lite bus och en och annan godbit.... och sen är det dags för en skönt tupplur igen.

Väl hemma igen efter ett dagsverke ligger den lilla raringen och rävtuppelurar efter middagen tills det är dags för en sista kvällsrunda.

Fort, fort, skynda hem sedan! då det är dags för den riktiga tuppluren...


Fråga henne själv.

- Hur skönt som helst med en tupplur! säger hon förnöjsamt. Det hör till årstiden.


Prova nån gång!

Lena

Av Lena - 18 januari 2010 20:43

 


En sån da' idag.

Idag är det 45 år sedan min mamma dog. Jag skulle snart fylla 7 år och frågade om hon skulle komma hem till min födelsedag.

Om några dagar är det 20 år sedan pappa dog. Jag skulle snart fylla 32 och visste att han inte skulle komma då.


Idag har vi köpt minnesplatta till min styvmors grav.


Det blev lite mycket idag. Somliga dagar är sådana dagar.

Det är en sån da' idag.


Lena

Av Lena - 17 januari 2010 16:49


Idag tassar jag varsamt på i mina nystickade och nytovade ulltofflor.

Alldeles tysta, varma och mysiga.

Precis vad jag behöver en sån här söndag....


Lena 

Av Lena - 16 januari 2010 17:50

 


I sagans skog

där snurrar sagans slända

som spinner tråd

så blank som solen är.

I sagans skog

kan nästan allting hända

och nästan allting

händer också där.

(Lennart Hellsing)


Hoppas alla stora och små får höra en saga ikväll.

Sagofröken Lena

Av Lena - 14 januari 2010 19:26

Skridskoprinsessor på hal is!

"Det är inge' halt, fröken!" sa eleverna när vi skulle göra entré på isbanan i Gärdehallen. Trösterikt och sympatiskt!


Skridskoprinsessan Lena gör en stilfull piruett.


     Skridskoprinsessan Anneli svänger sig elegant runt i labyrinten.


Tänk att man kan få ha det så här trevligt på arbetet. Hurra!


God kväll!

önskar skridskoprinsessan Lena med träningsvärk...

Av Lena - 13 januari 2010 19:57

 


POFF!!!!

sa det.........


Vi kunde verkligen prata om ketchupeffekt idag. Olivia klagade över att ketchupen smakade konstigt sist men Stefan hävdade bestämt att det var nonsens tills idag...


när han öppnade flaskan vid middagen och allt innehåll i den bara exploderade i en salig röra över oss, soffan, bordet, golvet och väggarna...


Sedan har vi städat en del och jag tror inte att jag har fel när jag säger att vi nog ska måla om inom den närmaste tiden. Först ingenting, sen ingenting, sen allt! Vilken ketchupeffekt!


Inget ont som inte har något gott med sig :)

Lena

Av Lena - 12 januari 2010 22:23

Hur hungrig får man bli?


Matprogram på TV hela tiden.

Eller så äter de i de övriga programmen också.

Recept i varje tidning jag slår upp.

Reklambladen trillar in med härliga bilder av mat.

Extrapriserna lyser röda på smaskigheter.

I min deckare äter de till och med.

I huset luktar mat, mat, mat.


Hur hungrig får man bli och inte falla för frestelsen?

Lena



Av Lena - 11 januari 2010 18:34

Måndag


En ny dag på en alltid så spännande arbetsplats, skolan. Hur bemöter vi eleverna för att de ska våga anta utmaningen och vilja ingå i äventyret lärandet?


All utveckling handlar om att få uppleva sig sedd och som en viktig och genuin person i ett samspel med andra. I skolan gäller det att få bli sedd, respekterad, delaktig och utmanad utifrån sina förutsättningar.

Dag Hammarskjöld får åskådliggöra kraften.


Den lille grabben tar ett par skeva skutt på ett ben, utan att ramla. Och fylls av beundran för sin duktighet, dubbelt stark eftersom det finns åskådare. Blir vi någonsin vuxna?


En utvecklande och bra måndag idag. För alla, hoppas jag.

Lena


Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards