Lilla Hönshuset

Alla inlägg under oktober 2009

Av Lena - 13 oktober 2009 19:20


En vanlig tisdag,

fast inte så vanlig ändå.

Jag prövade lite nytt:

"Nu ska vi undersöka vad vi kan ha för användning av bokstaven Nn".


Vilket undersökande och språkande och reflekterande det blev i barngruppen!

Tänk dig själv att heta Lea istället för Lena.... och låsa upp dörre med e yckel!


Tack och lov att bokstaven Nn finns!


Nn

Av Lena - 12 oktober 2009 21:49

Cool Jag längtar efter mina nya glasögon!

Skäms Kommer jag att se världen med andra ögon då?

Skrattande Är det något jag missat som kan få mig att skratta?

Gråter Eller är det så att jag istället gråter?

Oskyldig Kanske bäst att ha kvar sina gamla......

Kyss Fast nyfikenheten tar överhand, man kan väl alltid testa de nya!

Av Lena - 11 oktober 2009 20:09

Tog en höstlig tur med båten idag. Ljuvligt med luften fast lite kallt. Flytvästen värmde dock! Inte en enda fisk nappade.....Kyss Fast Stefan fiskade fast.

Av Lena - 8 oktober 2009 21:59

 

Kvällspromenad med smak blev det i kväll. Skyndade oss ut direkt efter jobbet medan det ännu var ljust. Oh, tänk att på skogspromenaden hittade vi trattisar som passade perfekt till renskavsgrytan. Mums fillibabba!

Av Lena - 7 oktober 2009 22:28

 

Vad ska hönorna heta?

Tuppen heter Karlsson på taket, hönan kallas Britta.


Den lilla svarta tuppen behåller vi så länge det går och tro det om du vill, men han är bästa kompis med stortuppen! De sitter tätt, tätt tillsammans på pinnen på natten.... Har aldrig varit med om detta!!! Han heter nog Lillebror.


Men vad ska vi nu kalla de två små hönorna, den lilla grå och den spräckliga?


Hmm.. Något från sagorna, kanske från Astrid Lindgren eller något helt annat kanske. Ja, kanske du har något förslag? Skriv ner några förslag.


Och vet du, det finns faktiskt de som börjat handla julklappar. Det avslöjas i omröstningen och ger mig nervös frossa. Måste börja, jag med!

Av Lena - 6 oktober 2009 21:44

Regn och rusk även i Lilla Hönshuset. Det sägs att det ska bli snö i natt. Det är inget för höns! De avskyr snö och går aldrig ut frivilligt då. Fy för regn och rusk och kanske blötsnö!



Av Lena - 4 oktober 2009 16:54

Att tända ljus och mysa fick alla 100 % röster i min omröstning. Precis vad jag och familjen ska göra just nu.Tungan ute Helena och Peter har bakat smaskiga bullar idag på Kanelbullens dag så det slinker nog ner några fler sådana också. Mums!

Av Lena - 4 oktober 2009 16:44

 

Ett härligt höstdopp efter kvällsbastun.

Stefan och Niklas passade på att hoppa i plurret innan snön kommer. I våras badade vi i sjön första gången den 2 maj. Då hade isen precis gått. Efter bastubad känns det fräscht även om det är lite kallt.

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards