Lilla Hönshuset

Alla inlägg under juli 2009

Av Lena - 9 juli 2009 18:36

Idag blev god råd dyra! När vi skulle gå ut på hundpromenad ville tuppen också följa med ut och spatsera. Vi fick helt enkelt muta honom med sockerkaka för att han skulle gå in på tomten igen. Såklart stannade han då och stod också lugnt kvar på samma ställe när vi kom till tillbaka. "Kan man få mer?" Sockerkaka är en bra muta för tuppar.


Glöm inte att gissa på hur många kycklingar vi får!

Av Lena - 8 juli 2009 19:21

Toppen!

Det finns ett ansvar med att ha djur men nu har det plötsligt ordnat sig lätt som en plätt när vi åker på kusin Annas konfirmation till Vaxholm. Vår lille granne Viktor och hans föräldrar ställer upp som hönsvakt. Vilken tur! Ingen granne vaknar med plötslig huvudvärk kl 04.00 och det blir frid och fröjd i vår lilla by. Tusen tack i förskott!

Av Lena - 8 juli 2009 19:21

Cirka 1,5 vecka kvar tills vi får kycklingar. Undrar hur många ägg som är befruktade och har utvecklats bra utav de fem som ligger under vår höna.

Vad tror du? Gissa i vår omröstning!

Av Lena - 7 juli 2009 23:43

En stilla hundfundering:

- Jag tror tuppen har blivit galen. Håller han på att "ale päran" allra redan?

Av Lena - 6 juli 2009 16:07

Är man en kreativ tupp, så ordnar man det gott för sig själv. Vad sägs om ett eget spa för tuppar bland potatisblasten i odlingslådan. Störtskönt!

Av Lena - 5 juli 2009 23:18

Vi väntar tillökning i Lilla Hönshuset. Hurra!

Stolt pappa tupp huserar numera helst på familjens altan för att få tiden att gå. Och tiden går ju sakta när man väntar och längtar. Om cirka två veckor är det dags för kycklingarna att kläckas. Spännande!

Av Lena - 2 juli 2009 18:11

Vår tupp har det så långsamt, så långsamt....

Frugan ligger och ruvar på ägg (Hurra!) och han är ensammast i hela världen och därför söker han sig till oss andra så fort tillfälle ges.

När jag hänger tvätt, strosar han runt mina ben. Vattnar jag i växthuset, småpratar han med mig även där. Ligger jag och solar, så solar sig tuppen också. När jag går in, går tuppen också in men tack och lov bara in på altanen. Där sitter han till Miras stora förtret och väntar på att jag ska komma ut och hålla honom sällskap.

Håhåjaja, vad vår tupp har det långsamt!

Presentation


Hej och välkommen till Lilla Hönshuset!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lilla Hönshusets gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards